.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سوالی که پاسخ آن کمک بزرگی به استان می کند؛
آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟
فارغ از نیات متفاوت افراد و جریان های سیاسی در این ایام که از افرادی با نیت خیر و در چارچوب رفع محرومیت و توسعه استان تا ماهیگران از آب گل آلود را در بر می گیرد، باید دید که چرا مازندران با این همه امکانات و استعداد پیشرفت نمی کند؟ آیا مشکل عدم پیشرفت به تغییر استاندار مازندران ختم می شود ؟
	آیا مشکل عدم توسعه مازندران، استانداران اند؟

استان مازندران درطول سال های پس از انقلاب استانداران زیادی را به خود دیده که از این حیث در ایران رکوردار است اما همچنان برخی تنها عامل عدم توسعه استان را استاندار می دانند و به دنبال تغییر آنند.
استان مازندران در 33 سال گذشته بیش از 20 استاندار را به خود دیده ، اما همچنان به پیشرفت واقعی دست نیافته اما برخی کژ اندیشان تنها عامل عدم پیشرفت استان را استانداران می دانند و پس از آزمون و خطاهای بسیار، در گوشه کنار استان شنیده می شود برخی از افراد و جریان های سیاسی دوباره پروژه تغییر استاندار را در دستور کار قرار داده اند .
هر چند تغییر و تحول در پستهای مدیریتی با ارزیابی نقاط ضعف و قوت مدیران و جهت سرعت بخشیدن به کارها انجام می گردد تا افراد تازه نفس ، شایسته و همگام امور را در دست گیرند و سامان دهند اما باید دید که آیا مشکل مازندران استان داران اند؟ سوالی که امروز وجود دارد این است که : اگر مشکل عدم پیشرفت مازندران ، استانداران بوده چرا تغییری در استان با این همه تغییر استاندار دیده نشده است ؟ فارغ از نیات متفاوت افراد و جریان های سیاسی در این ایام که از افرادی با نیت خیر و در چارچوب رفع محرومیت و توسعه استان تا ماهیگران از آب گل آلود را در بر می گیرد، باید دید که چرا مازندران با این همه امکانات و استعداد پیشرفت نمی کند؟ آیا مشکل عدم پیشرفت به تغییر استاندار مازندران ختم می شود ؟ این سوالی است که جواب آن کمک بزرگی به استان و مردم مازندران می کند.
تجربه نشان داده است که جامعه از تغییر پی در پی مدیران در کوتاه مدت همواره آسیب دیده است. با مروری بر مدیریت عالی استان مازندران در می یابیم که تاکنون میانگین دوره مدیریت بر استانداری مازندران کمتر از دوسال بوده است و در بین آن افراد، برخی را به هیچ وجه نمی توان استاندار نامید چرا که عرصه ای برای ظهور و بروز نداشته اند. هر چند تعیین و تغییر استاندار به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات دولت است اما با توجه به آسیبهایی که مازندران در سی سال گذشته از تغییر پی در پی مدیریت به خصوص مدیریت عالی دیده است .
تغییر استاندار را در مناسب نمی دانیم. چرا که اولا : فرصت کامل جهت ظهور و بروز برای ارزیابی وی بسر نیامده است. ( البته این بدان معنی نیست که مهندس طاهایی عاری از خطاست و رسانه ها باید نقاط ضعف را به وی گوشزد و از نقاط قوتش حمایت نمایند. )
دوم : عدم وحدت و همدلی بین مدیران در مازندران و مدیران مازنی ارشد و کشوری است که عزمی برای پیشرفت استان در انها دیده نمی شود.
نکته سوم و مهمتر آن که : مشکل مازندران مدیران و بالخصوص مدیر ارشد استان نیست بلکه نوع و سبک مدیریت در استان است که باید تغییر کند آن گاه شاهد استانی با شاخص های توسعه ای بالا را شاهد خواهیم بود./ رضا تیموری/ دریانیوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 ارديبهشت 1391
مازندران نیاز به تفکری جدید در مدیریت دارد و کسی آقای استاندار را نمی خواهد تخریب کند بلکه این تفکر مربوط به دهه های قبل است و در واقع چهار سال مدیریت یک استان بایستی در بخشی خودش را نشان بدهد که متاسفانه مازندران سه دهه است حتی در بحث توریست که فقط بستر سازی مناسب نیاز دارد نتوانسته است خودی نشان دهد و اگر این دریای خدادادی و دیگر منابع طبیعی در مازندران نبود این مسافر ها نبودند . پس بایستی بدور از هر تسویه حساب سیاسی به فکر طرح های اجرایی نه شعاری برای رساندن مازندران به جایگاه واقعی خودش باشیم حال تغییر استاندار هم اگر به این کار کمک می کند چه عیبی دارد .
نا شناس 7 ارديبهشت 1391
اقا فکری به حال مازندران بکنید هیچ فعالیت عمرانی مثل تمام 7 سال گذشته در مازندران جریان ندارد واقعا مازندران از نظر همه موارد اقتصادی و عمرانی دارد به ضعیفترین استان تبدیل می شود راه راه اهن که مربوز به پهلوی اول و نساجی هم همینطور و اب و برق و امکانات بیمارستانی واقعا مازندران دارد از دست می رود بزرگان شهر های استان اگر دلسوز هستند فکری کنند چونکه مسئولان استانی به علت اختلاف بیهوده و بی حاصل شهرهای استان باعث شده همه شهرها در کم امکانات غرق باشند و شهر ها فعالیت های درست را خنثی کرده و به ضرر همدیگر کار می کنند و این از فرهنگ ضعیف می باشد
نا شناس 7 ارديبهشت 1391
نا شناس 7 ارديبهشت 1391
دیروز با ورود 500 الی 1000 ماشین به جاده هراز برای دیدن طبیعت جاده هراز قفل شد به علت اینکه هیچ متولی ندارد و دولت در 7 سال گدشته سالانه 5 کیلومتر ان را عریض کرده کجایند چند تا ادم با حمیت تا متولی این جاده شوند تا بعد از 75 سال این جاده سرو سامانی بگیرد و این همه از همسایگان و همشهریان ما در این جاده مرگ با دنیا خداحافظی نکنند
نا شناس 7 ارديبهشت 1391
بگذاریدکسانی که سنی ازآنان گذشته بروندوافرادجوان اماباانگیزه بیایند
نا شناس 7 ارديبهشت 1391
قابل توجه سیاسیون و علمای مازندران

شرط موفقیت مازندران .....

اجرای مراسم عقد دائمی !!! خواهر خوانده گی با اصفهان یا کرمانشاه ،،، و آمدن استاندار ، از آن دیار .... قبول بفرمائید مازندرانی جماعت غریب نواز هستند !!!!!!!!!!!
علی 7 ارديبهشت 1391
اقا فکری به حال جاده هراز بکنید این جاده که به 75 سال جلوتر ساخته شد با سالی 5 کگیلومتر تعریض باعث می شود که این جاده جوابگوی تردد خود روها را نداشته باشد مثلا دیروز با امدن 500 ال 1000 خودرو مسافر که برای دیدن طبیعت به این جاده امدند جاده قفل شد و این جاده باعث تلفات زیادی هم شده که مرگ همسایه مان ناشی از تصادفات رخ به رخ فقط به علت عدم تعریض است ایا دلسوزی پیدا می شود
arash 7 ارديبهشت 1391
اين جانب ازكارمندان استانداري قزوين هستم.طاهايي باوجودسعه صدروبزرگي منش وشخصيت متاسفانه ازمتغيرهاي علمي مديريت نوين به دوربوده وازدانش وبينش علمي برخوردارنمي باشد.اگركمي درسخنانش تامل وانديشه كنيد خبري ازراهكارهايي اجرايي وعملياتي و....نيست برخلاف قهرماني استاندارمحبوب گيلان كه هميشه نگاهش مديرتي واجرايي بودنه سياسيي وعرفاني كه طاهايي استاداين كاراست ودرهمه جلسات قزوين ازرجايي،ابوترابي وبابايي مي گفن وبس.دركارگروه هاي صنعت،بهداشت ودرمان،گردشگري و.......سخني جهت گفتن نداشت درحالي كه مشكل اصلي مادراين بخشهاست نه درحوزه دين وعرفان .
سید 7 ارديبهشت 1391
من نمیدانم مقصر استاندار است یا خیر.
ولی می دانم مقصر تمامی نابسامانی ها در شهر ساری است.
آخر کدام مرکز استانی به این شدت ضعیف است. شهر نکا در 20 کیلوکتری مرکز استان وضعیت و پیشرفت بهتری از نظر شهری، روستایی دارد
saeed 7 ارديبهشت 1391
برادر حرفی نزن که بپته کرک خنده بگیره! نکا اصلا شهر شده که بخواد بهتر بدتر باشه! توکل بر خدا
نا شناس 7 ارديبهشت 1391
شنیدیم مهدی سعادتی استاندر گیلان به عنوان استاندار مازندران معرفی می شود
l ...م 9 ارديبهشت 1391
این آقا نضف خدمت 30 ساله اش را درپست های دولتی استاندار بوده مشکلات راشخصی وبخشی نکاه نکنیم ما همیشه انتظار داریم یک نفر بیاید برای ما شقلل قمر بکند آنهایی که نمیگذارند تیمی کار شود وآدمهای ضعیف را به این و آن تحمیل میکنند مقضرنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.